Wiele jest mitów i niedomówień związanych z fotoradarami. Polski kierowca straszony coraz to nowymi rozwiązaniami mierzącymi prędkość powinien restrykcyjnie stosować się do przepisów ruchu drogowego.

Jak jednak wskazują badania między przepisami, a życiem jak zawsze panuje pewien rozdźwięk.

Data System Group bazując na ogromnej ilości danych posiadanych z monitoringu pojazdów swoich klientów, ponownie podjęła się trudnej analizy zachowań kierowców na polskich drogach.

Tym razem pod lupę poszły fotoradary.

Analizowana próbka zwierała ponad 130 tys. zdarzeń. Skonstruowano specjalny algorytm, który zebrał dane z ostatnich 6-sciu miesięcy i analizował zachowanie kierowców przed fotoradarami oraz w trakcie ich mijania.

Okazało się, że niestety 32% kierowców nie zmniejsza prędkości przy fotoradarze, a wręcz ją zwiększa! 39% jedzie z niezmienną prędkością, często wyższą niż dozwolona, a tylko 29% zwalnia.

Przyczyna tego typu zachowania jest jedna – komentuje Prezes Zarządu Data System Group, Tomasz Waligóra. W Polsce od 2011roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury aktywne mogą być tylko fotoradary specjalne oznakowane, oklejone żółtą taśmą.