Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutuje produkcyjna wersja Toyoty Yaris HSD, czyli pierwszego na świecie samochodu segmentu B z pełnym napędem hybrydowym.

Dzięki nowej konstrukcji tego napędu wnętrze Yarisa HSD zachowa pełną funkcjonalność, identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu.

Na potrzeby Yarisa HSD inżynierowie Toyoty opracowali nowy system hybrydowy o wyraźnie mniejszych rozmiarach i obniżonej masie. Łącznie silnik benzynowy i elektryczny osiągają moc 100KM i wysoką wartość momentu obrotowego.

. Silnik spalinowy o pojemności 1.5l, pracujący w cyklu Atkinsona, jest o 16,5 kg lżejszy i 10% mniejszy niż jednostka 1.8 znana z modelu Auris HSD;
. Silnik elektryczny ma o 20% mniejsze rozmiary;
. Moduł zarządzania mocą (Power Control Unit) jest o 12% mniejszy;
. Przekładnia jest mniejsza o 6%, oraz lżejsza o 12 kg w porównaniu do rozwiązań znanych z Aurisa HSD;