Zawsze tankujmy w zimie do pełna. Im więcej zatankujemy tym samochód będzie cięższy a tym samym będzie lepiej trzymał się nawierzchni. Niektórzy wożą zimą w bagażniku worki z piaskiem, aby dociążyć tył samochodu.

· Hamujmy biegami. Pamiętajmy jednak, aby redukować biegi stopniowo – z V na IV, z IV na III, z III na II, z II na I. Podczas redukcji biegów należy wyrównać jednocześnie obroty silnika.

· Nigdy nie ruszajmy w zimie zbyt gwałtownie. Gwałtowne dodawanie gazu spowoduje, że koła zaczną buksować, a po chwili zamienią śnieg pod kołami w lód. Ze śniegu wyjeżdżajmy możliwie najdelikatniej na tzw. półsprzęgle.

· Jeśli utknęliśmy w śniegu postarajmy się ruszyć z dwójki. Ruszanie z dwójki pozwoli nam uniknąć buksowania kół. Jeśli nadal nie możemy się wydostać postarajmy się rozbujać samochód (dodaj gazu, puść – poczekaj, aż auto wróci do punktu wyjścia, znów dodaj gazu, puść itd.).

· Bacznie obserwujmy nawierzchnię drogi, gdyż szczególnie w czasie zimy nie jest ona taka sama w każdym miejscu. Lód może się pojawić na drogach biegnących przez lasy, przez wietrzne pola, na mostach i wiaduktach, w tunelach lub w pobliżu zbiorników wodnych. Nagła zmiana nawierzchni drogi jest częstą przyczyną wpadania w poślizg.