Koncern Fuji Heavy Industries szuka swojej drogi samuraja. Najpierw koncern oficjalnie wycofał się z rajdowych mistrzostw świata, następnie wprowadził do oferty silnik boxer diesel, wyprodukował samochód tylnonapędowy. Wśród tych posunięć wściekle pomarańczowy XV wydaje się być stonowanym pomysłem.

Kto: Tomasz Siwiński
Gdzie: Florencja
Kiedy: 15 XII 2011
Co: Subaru XV
Ile: 300 km

Na początek odrobinę danych dla tych, którzy na samochody patrzą cyfrowo. Wszystkie silniki w nowym XV to boxery. Dwa benzynowe; 1.6 o mocy 114 KM i 2.0 o mocy 150 KM oraz dobrze znany dwulitrowy diesel o mocy 150 KM. Wszystkie mają także stały napęd na cztery koła. Do wyboru są skrzynia bezstopniowa, pięciobiegowa klasyczna przy mniejszym silniku benzynowym i sześciobiegowa. A ceny od 21 do 33 tysięcy euro. Dużo to czy mało? Na pewno akceptowalne.