@db
W między czasie jedno sprzęgło przyszykuje 4 (na wypadek kontynuacji spokojnej jazdy), a drugie 3 (na wypadek kontynuacji przyśpieszania).

Właśnie cały problem ze skrzynią DWUsprzęgłową polega na tym, że oprócz biegu aktualnie używanego taka skrzynia może przygotować tylko jeden dodatkowy bieg – wyższy albo niższy (nigdy dwa naraz, bo oprócz przygotowanego biegu potrzebny jest aktualny!) Jeżeli skrzynia planuje zmieniać bieg na wyższy, a ty potrzebujesz redukcji (co gorsza – o 2 biegi) to trwa to wieki. Klasyczny automat też nie reaguje od razu, ale zabiera mu to mniej czasu niż skrzyni DSG której proroctwa się nie sprawdziły, a czas zadziałania jest przewidywalny.

@tekaj
Zimny silnik nielubi wysokich obrotów.

Współczesne skrzynie automatyczne mają masę danych dotyczących silnika, tego co lubi, czego nie lubi, gdzie jest bardziej, a gdzie mniej ekonomiczny – do tego precyzyjne dane o temperaturze, obciążeniu, itd. Nie ma szans, by kierowca bardziej optymalnie dobierał biegi.