Renault Kerax, pojazd wyznaczający standardy na rynku budowlanym, zdobył uznanie profesjonalistów z sektora budowlanego dzięki swej niezawodnej i solidnej konstrukcji oraz ponadprzeciętnemu prześwitowi.Wymagania względem pojazdów 4-osiowych w przemyśle wydobywczym cały czas rosną, dlatego Renault Trucks przygotowało specjalną wersję Kerax XTREM w konfiguracji 8×4. Jak sama nazwa wskazuje, jest to wersja o jeszcze bardziej wytrzymałej konstrukcji, przeznaczona do przewozu kruszywa i pracy w bardzo wymagających warunkach. Kerax 8×4 XTREM posiada wzmocnioną ramę podwozia od silnika aż po zakończenie tylnego zwisu. Co więcej, seryjne wyposażenie uwzględnia także wzmocnione resory paraboliczne tylnego zawieszenia, żeliwną obudowę koła zamachowego silnika, dwutarczowe sprzęgło, oraz chłodnicę skrzyni biegów. Kerax XTREM jest dostępny na wszystkich rynkach w wersjach silnikowych o mocy od 430 do 520 KM dla samochodów spełniających normy Euro V, oraz 380 do 500 KM dla pojazdów z silnikami Euro III.