W tym roku polscy przedsiębiorcy i fleet managerowie będą musieli nauczyć się co najmniej dwudziestu nazw debiutujących modeli samochodów, z których część ma szanse namieszać w statystykach sprzedaży. Dodatkowo czeka ich odświeżenie wiedzy o wielu znanych już modelach, które przeszły modernizacje albo doczekały się kolejnych generacji. Oto zapowiedzi najciekawszych rynkowych premier…

Przemysław Dobrosławski

Koncerny motoryzacyjne w ostatnich latach bardzo aktywnie uzupełniają luki w palecie modelowej. W tym roku przedsiębiorcy mogą przebierać w nowościach jak w ulęgałkach, szczególnie w segmencie aut miejskich, kompaktowych, crossoverach i kombivanach. Ale po kolei…

Roszady w segmencie maluchów

Według ACEA, samochody segmentu A i B stają się w Europie coraz popularniejsze. Jeśli jeszcze siedem lat temu stanowiły one ok. 35% łącznej sprzedaży pojazdów na Starym Kontynencie, w 2010 roku było to już niemal 45%. Choć po części wynikało to z dopłat do zakupu nowych aut, jakie powszechnie stosowało wiele państw, to kolejni producenci poważnie zainteresowali się rynkiem miejskich maluchów. Przykładem jest koncern Volkswagen, który wprowadza do oferty aż trzy spokrewnione technicznie nowości w segmencie A, czyli Seata Mii, Škodę Citygo i Volkswagena Up!, oferowane w wersjach trzydrzwiowych, a z czasem pięciodrzwiowych.