Wbrew opinii niektórych ekspertów dopuszczanie ruchu po warstwie wiążącej nie jest żadnym zagrożeniem dla trwałości konstrukcji, nie jest też niczym nowym, a poruszanie po niej jest bezpieczne dla kierowców. Tak też będzie w przypadku puszczenia ruchu po warstwie wiążącej odcinka A autostrady A2.

Jeżdżenie po warstwie wiążącej, czyli przedostatniej warstwie bitumicznej, znane jest ludzkości od czasu…stosowania tych nawierzchni. Taka praktyka miała miejsce wielokrotnie, w przypadku odcinków, gdzie budowa lub przebudowa odbywała się pod ruchem, czyli na przykład podczas prowadzenia robót gdy, na zasadach tymczasowej organizacji ruch odbywał się po części odcinka, w tym między innymi po warstwie wiążącej. Miało to miejsce między innymi w przypadku odcinków: DK12 Trzebiel – Królów, DK10 Toruń – Blinno, S7 Kalsk – Miłomłyn, S8 Prymasa Tysiąclecia – węzeł Piłsudskiego w Markach, S7 Olsztynek – Nidzica.