W 2011 roku fabryki autobusów w Polsce wyeksportowały łącznie 3 674 pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 ton. To o 289 więcej niż rok wcześniej (+8,53). Dodatkowo za granicę wysłano 40 trolejbusów i ponad 900 podwozi.

Odnotowany 8,5% wzrost eksportu autobusów oznacza stabilny poziom zagranicznej sprzedaży i przełamanie kryzysu, który ogarnął polski eksport w 2010 r. gdy fabryki wysłały za granicę łącznie 3 385 autobusów (-592 szt.; -14,88%). Jak podaje JMK Analizy Rynku Transportowego teraz można powiedzieć, że wyszliśmy z „eksportowego dołka” i mamy wyraźny, pozytywny bilans na koniec roku. Koniunktura wróciła na takie strategiczne autobusowe rynki jak: Francja, Niemcy, Czechy, Włochy, Wlk.Brytania czy Szwecja.